Leping broneerimisel – miks see nüüd vajalik on?

Ma tean, ma tean… “leping” võib kõlada nagu midagi, mida juristid kirjutavad ning kus kõlab hirmutav sõna “kohustus”. Aga ära muretse, kallis peig ja pruut! Selle lepingu eesmärk pole teha elu keerulisemaks, vaid pigem tagada, et kõik läheks pulmapäeval just nii, nagu sa unistad.

Miks ei võiks lihtsalt broneerida ja minna?

Tõde on see, et inimestel on kombeks tingimusi mitte lugeda. Enamasti ei vaadata isegi arvet piisavalt tähelepanelikult, et seal on kirjas kohustus minna enne maksmist spetsiaalsele lingile, kus on kõik Fotosära tingimused, ning nendega päriselt tutvuda. Rääkimata sellest, et need tingimused on kogu aeg ka kodulehel vabalt kättesaadavad igaühele, kes tahab enne broneerimist rahulikult need läbi lugeda. Aga hiljem võib välja tulla, et arvasid midagi muud või soovisid hoopis midagi, mida teenuses ei olnud.

Leping on nagu hea pulmafoto – ta jäädvustab kõik olulise, et pärast saaksid jääda vaid õnnelikud mälestused.

Kujuta ette – kõik on täpselt paigas: leping sätestab hinna, teenuse kestvuse, sisu, kõik kliendi õigused ning minu kui fotograafi kohustused pakkuda teenust täpselt kokkulepitud viisil. Leping on hea ja usaldusväärne dokument, mis tuleb alati esimesena meelde, kui tekib segadus või kui sul tekib mõni uus idee seoses teenusega. See on justkui kindel tugipunkt, kust saab kiiresti üle vaadata, kas ja kuidas on võimalik midagi muuta või lisada, või hoopis selgub, et mõni asi pole kokkulepitud mahus võimalik. Nii ei pea tegema oletusi ega lootma mälule.

Leping aitab vältida ka segadust lisasoovide ja hilisemate ootuste osas.

Näiteks on olnud olukordi, kus oleme kliendiga meilitsi arutanud erinevaid lisavõimalusi, mida nad võib-olla sooviksid, aga kindlat otsust pole tehtud. Kuna klient pole seda lepingus kinnitanud, ei saa ma ka seda aega lõpmatuseni ootel hoida – graafik täitub tipphooajal kiiresti broneeringutega. Kui aga mitu kuud hiljem otsustatakse, et soovitakse ikkagi lisateenuseid juurde, võib juhtuda, et mul ei ole enam võimalik neid samale kuupäevale mahutada. Sellistes olukordades tekib sageli arusaamatus: kliendil on tunne, et ma olen justkui midagi lubanud, kuigi tegelikult polnud kokkulepe kunagi lõplik. Leping välistab sellised ebamugavad olukorrad, sest kõik soovid, teenused ja detailid on selgelt kirjas ja mõlemale poolele arusaadavad juba algusest peale.

Leping ei ole umbusaldus, vaid kindlustunde säilitamine – et kõik läheb just nii nagu plaanitud.

Alates sellest aastast palun kõigil kinnitada oma broneering lepingu allkirjastamisega.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Scroll to Top